تور موریس

۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 

تور موریس

اگر می‌خواهید سفری خاطرهانگیز به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان داشته باشید، موریس برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. این کشور با آب و هوای معتدل و بهاری‌اش در طول سال، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. موریس تقریبا کشوری استوایی به شمار می‌رود و بهترین فصول برای سفر به این سرزمین زیبا، پاییز و تابستان هستند. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، این کشوری جزیره‌ای، در مجاورت اقیانوس هند و 900 کیلومتری ماداگاسکار قرار گرفته است. کشور موریس، علاوه بر اینکه جزیره موریس را در بر دارد، جزایر دیگری همچون: جزایر آگالگا، رودریگس و سنت برندون را نیز شامل می‌شود.

مسافرانی که علاقه‌مند به تورهای اروپایی هستند، می‌توانند تور موریس را به عنوان یکی از بهترین مقاصد مسافرتی انتخاب نموده و از گشت و گذار در سواحل روح افزا، دیدن طبیعت خیره‌کننده و انجام تفریحات آبی لذت ببرند. همچنین این کشور، مقصدی جذاب برای ماه عسل زوج‌های جوان است. علاوه بر این‌ها، موریس امنیت بسیار بالایی دارد و با وجود اینکه از تنوع فرهنگی و نژادی زیادی برخوردار است، زندگی آرام و مسالمت‌آمیزی در آن جریان دارد. بنابراین اگر شما نیز تصمیم دارید که با تور موریس همراه شوید، همین امروز پکیج مورد نظر خود را از طریق وبسایت آژانس گردشگری آهوبال رزرو کنید.

 

در سفر با تور موریس از کدام جاذبه‌های گردشگری دیدن کنیم؟

جزیره موریس دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است. به عنوان مثال در حاشیه جنوبی آن پدیده‌ طبیعی و حیرت‌انگیزی وجود دارد که به آن «آبشار زیردریایی» می‌گویند. از دیگر جاذبه‌های دیدنی موریس، می‌توان به زمین هفت رنگ، پارک طبیعی کاسلا، پارک حفاظت شده لاک پشت‌ها در جزیره رودریگز، آبشار شامارل، آکواریوم موریس، پارک تفریحی کودکان در شرق جزیره، گالری آبگینه‌های لوکس و هنری، پارک تمساح‌ها و لاک پشت‌های غول پیکر، جنگل آبنوس، دره رنگ‌ها، آپراواسی گات و دره فرنی اشاره کرد.

همچنین شنا با دلفین‌ها، رفتن به زیردریایی توریستی، اسکوتر زیرآبی، تماشای نهنگ‌ها، کوآد بایک در منطقه حفاظت شده فردریکا، گشت با هواپیمای دریایی در لومورن و گشت خصوصی هلی کوپتر در موریس نیز از دیگر جاذبه‌ها و گشت‌های شهری موریس هستند.

 

آیا برای سفر به موریس نیاز به ویزای توریستی داریم؟

اگر با هدف گردشگری و داشتن سفری تفریحی به موریس می‌روید، باید حتما ویزای توریستی این کشور را دریافت کنید. برای اخذ ویزای توریستی موریس، الزامات و شرایط خاصی وجود دارد که باید حتما آن‌ها را برآورده کنید. برای صدور این نوع ویزا باید مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری نمایید که عبارتند از: پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، نامه تمکن مالی از بانک همراه با گردش 3 ماهه آخر حساب سپرده، عکس رنگی 6X4 و سایر مدارک شناسایی دیگر. برای دریافت ویزای توریستی موریس، می‌توانید با کارشناسان آژانس‌ گردشگری آهوبال تماس بگیرید تا آن‌ها تمام مراحل کار را برای شما انجام داده و ویزای مورد نظرتان را دریافت کنند.

 

چرا باید سفر با تور موریس را انتخاب کنیم؟

همانطور که گفتیم، موریس کشوری منحصر به فرد با جاذبه‌های بکر و طبیعی است. این جزیره‌ شگفت‌انگیز در جنوب غربی اقیانوس هند واقع شده و سواحل آن بسیار زیبا و آرامش بخش هستند. شما می‌توانید در تور موریس حال و هوای خوبی را تجربه کرده و خستگی کار و مشکلات روزمره را فراموش کنید.

این جزیره‌ علاوه بر داشتن سواحل شنی، جنگل‌های سرسبز و دریای آبی و چشم نواز، اماکن گردشگری بسیار، مراکز خرید متنوع و تفریحات هیجان‌انگیزی دارد که باعث میشوند حتی یک لحظه هم از سفر به این مقصد خسته نشوید. بنابراین برای سفر به این جزیره تماشایی، با کارشناسان آژانس‌ گردشگری آهوبال تماس گرفته و آماده حرکت شوید.

 

آب و هوای موریس چگونه است؟

موریس دارای آب و هوایی استوایی و معتدل است. این جزیره شگفت‌انگیز، زمستانهایی گرم و خشک و تابستان‌هایی گرم و مرطوب دارد. گاهی در قسمت‌های جنوب شرقی این کشور، وزش بادهای ملایمی را نیز شاهد خواهید بود. طوفان‌های موسمی در این کشور از ماه آذر تا فروردین وجود دارند و تا اواخر خرداد، پایان مییابند. گرم‌ترین منطقه جزیره سواحل غربی آن هستند و بیشترین میزان وزش باد، مربوط به سواحل شرقی است. ماه‌های آذر تا بهمن به عنوان گرم‌ترین ماه‌های سال در موریس هستند و می‌توان گفت که مهر، خشک‌ترین ماه سال در این جزیره توریستی است. خنک‌ترین آب و هوا نیز بین ماه‌های خرداد تا مرداد در موریس جریان دارد.

 

بهترین زمان سفر به موریس چه موقعی از سال است؟

جزیره موریس چهار فصل نبوده و فقط دو فصل تابستان و زمستان به خوبی در آن قابل مشاهده است. در این فصل‌ها، هوای موریس نسبتاً معتدل است بنابراین مسافران اغلب این زمان را برای سفر خود انتخاب می کنند. بدین ترتیب هم امکان استفاده از تفریحات ساحلی را دارند و هم می‌توانند از هوای عالی این کشور لذت ببرند. برای رزرو تور موریس در بهترین فصول سال، با آژانس گردشگری آهوبال تماس بگیرید.

 

نحوه تعیین قیمت تورهای موریس به چه شکل است؟

قیمت تورهای مسافرتی با توجه به هدف و خواست شما تعیین میشود. اگر به عنوان یک مسافر در انتخاب نوع ایرلاین و کلاس پروازی، نوع هتل و خدمات آن، مدت تور، هزینه‌های جانبی، زمان سفر، ورودی‌ها، هزینه‌های غذا، هزینه تفریحات گردشگری و… بررسی لازم را انجام دهید، میتوانید پکیج مناسبی را برای خود در نظر بگیرید که با بودجه‌تان هماهنگ باشد. به عنوان مثال ایرلاین‌هایی همچون ترکیش، امارات، قطر ایرویز، آسترین اتریش، لوفتهانزا، ایر فرانس و… بلیط هواپیما به مقصد موریس را همراه با خدمات مناسبی ارائه می‌دهند.

سایر هزینه‌ها مانند: ترانسفر، اخذ ویزا و پاسپورت، هزینه غذا، خرید، بیمه مسافرتی و… نیز بر قیمت تور موریس تاثیر می‌گذارند. بنابراین شما باید هوشکندانه عمل کنید و برای داشتن سفری مقرون به صرفه، تمامی ملاک‌های گفته شده را در نظر بگیرید. مثلا اگر اقامت در یک هتل ارزان قیمت را با یک پرواز چارتری انتخاب کنید، هزینه تور شما بسیار کمتر میشود. در حالی که اگر اقامت شما در هتل‌های لاکچری و پروازتان فرست کلاس و عالی باشد، هزینه تورتان بسیار گران‌تر میشود. برای رزرو تور موریس با کمترین هزینه و در اختیار داشتن کلیه امکانات و خدمات لازم، از طریق وبسایت آژانس گردشگری .......... پکیج خود را تهیه کنید.

 

بهترین ایرلاین‌هایی که به موریس پرواز دارند کدامند؟

متاسفانه هم اکنون پرواز مستقیمی از ایران به مقصد موریس وجود ندارد ولی ایرلاین‌های بسیاری همچون: هواپیمایی امارات (با یک توقف در دبی) و دیگر شرکت‌های هواپیمایی مانند: آسترین اتریش، لوفتهانزا، ترکیش، ایر فرانس، قطر ایرویز و… با یک توقف در مسیر، پروازهایی را به موریس انجام میدهند.

 

اطلاعات مهم درباره تور موریس

  • واحد پول: روپیه موریس
  • اختلاف زمانی ایران با موریس: -30
  • ویزا: ندارد
  • مذهب: مسیحیت
  • زبان رسمی: انگلیسی، فرانسوی، بوچپوری
  • پیش شماره تلفن در موریس: +230
  • شماره تماس با اورژانس: 114
  • شماره تماس با پلیس: 999
  • شماره تماس با آتش‌نشانی: 115

 

منبع : تور موریس

تور لبنان

۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 

 

تور لبنان

لبنان کشوری عربی با طبیعتی زیبا، سواحلی رویایی، دریاها و جاذبه‌های دیدنی فراوان است. بیروت پایتخت لبنان است و به عنوان عروس خاورمیانه شناخته میشود زیرا زیبایی بسیار چشمگیری دارد. در سفر با تور لبنان میتوانید به انجام تفریحات هیجان‌انگیز ساحلی بپردازید و جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی این کشور را نظاره کنید. قبایل مختلف عرب با سنت‌های دیرینه خود، یادگارهایی را از تاریخ کهن لبنان در موزهای این کشور بر جای گذاشته‌اند.

بنابراین اگر مشتاق هستید که بیشتر درباره تاریخچه لبنان و سرگذشت آن در طی سال‌های طولانی بدانید، باید به موزه‌های مختلف این مقصد توریستی، سری بزنید. این کشور به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه و داشتن بخش‌های کوهستانی، در تابستان بسیار گرم و شرجی و در زمستان‌ها سرد است. غذاهای لبنانی همچون فلافل و شاورما نیز بسیار معروف هستند و شما میتوانید از خوردن انواع غذاهای این کشور در رستوران‌های محلی لذت ببرید. اگر میخواهید به لبنان سفر کنید و خاطرات خوشی را از گردش و تفریح در این مقصد دیدنی برای خود ثبت کنید، تور خود را از سایت آژانس گردشگری آهوبال رزرو کنید و با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

 

آیا برای سفر به لبنان نیاز به ویزا داریم؟

اگر با هدف گردشگری به سوی لبنان حرکت میکنید و باید بدانید که خوشبختانه طبق توافقاتی که میان دولت‌های کشور ایران و لبنان وجود دارد، ایرانیان برای ورود به خاک این کشور نیازی به اخذ ویزای توریستی ندارند. البته باید سفرتان کمتر از 30 روز باشد و اگر نیاز دارید که سفر طولانیتری داشته باشید، باید نسبت به اخذ ویزای توریستی لبنان اقدام کنید. بنابراین شما میتوانید به راحتی در فرودگاه این کشور و با پرداخت هزینه‌ای 35 دلاری، ویزای لبنان را بلافاصله در بدو ورودتان دریافت نمایید. مدارک مورد نیاز بری اخذ ویزای لبنان به شرح زیر است:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • یک قطعه عکس 4x6
  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • اگر کمتر از 18 سال سن دارید، نامه تأیید اجازه سفر از پدر و مادر
  • تمکن مالی لازم برای اثبات توان پرداخت هزینه‌های اقامت در لبنان
  • مدارک اثبات رزرو هتل و داشتن بلیط پرواز رفت و برگشت
  • گواهی اشتغال به کار
  • اثبات نداشتن هیچ گونه سابقه‌ سفر به اسرائیل و مهر آن در پاسپورت

 

نحوه تعیین قیمت تور لبنان چگونه است؟

هزینه تور مسافرتی لبنان چندان گران نیست و وابسته به فاکتورهای بسیاری است. انتخاب هتل و پرواز بیشترین تاثیر را در تعیین نرخ تور شما دارند. مسلما اقامت در هتل‌های 5 ستاره و لوکس، همراه با پروازهای خارجی و فرست کلاس، هزینه تور شما را به شدت افزایش میدهند. در عوض اگر اقامت در هتل‌های 3 ستاره و یا اقامتگاه‌های ارزان لبنان را انتخاب کنید، میتوانید تا حذ زیادی در هزینه‌های سفرتان صرفه جویی کنید.

قیمت پروازها نیز بر اساس شرکت هواپیمایی و نوع کلاس آن‌ها مشخص میشود. به عنوان مثال پروازهای اکونومی، بیزنس کلاس و فرست کلاس از نظر قیمت بسیار متفاوت هستند. شما باید برای کاهش قیمت تور لبنان خود به سراغ پروازهای داخلی با کلاس اکونومی و یا پروازهای چارتری بروید. از طرفی لبنان آب و هوای گرم و شرجی دارد و در تابستان‌ها تعداد متقاضیان تورهای این کشور کاهش پیدا میکند. از این رو تورهای لحظه آخری و یا آفرهای تور لبنان ارائه میشوند. در این شرایط قیمت تور لبنان تا 50 درصد افت پیدا میکند و امکان سفر برای کسانی که به دنبال تورهای ارزان هستند، فراهم می‏شود. تعداد روزهای اقامت شما نیز بر قیمت تور لبنان اثر میگذارد. اگر اقامتی 7 روزه را برای خود انتخاب کنید، باید به ازای هر شبی که در هتل مورد نظر اقامت دارید هزینه بپردازید و به این ترتیب نرخ تورتان بیشتر میشود.

 

آب و هوای کشور لبنان

همانطور که قبلا گفتیم، آب و هوای لبنان گرم و شرجی است. از این رو برای سفر با تور لبنان، حتما شرایط جوی را در نظر بگیرید. این کشور در فصول مختلف سال دارای آب و هوای متغیری دارد. در تابستان‌ها اگر در کنار سواحل زیبای آن قدم بزنید، میتوانید به خوبی رطوبت و گرمای زیاد هوا را حس کنید. در زمستان‌ها نیز هوایی کوهستانی و سرد جریان دارد. بنابراین بهترین شرایط آب و هوایی در فصول پاییز و بهار وجود دارد.

در اکثر مناطق لبنان سالانه دشاهد بارش باران و برف هستیم ولی برخی از قسمت‌ها به دلیل وجود کوه‌های مرتفع، از این بارش‌ها محفوظ هستند. جالب است بدانید که به دلیل شرایط اقلیمی، جنگل‌های سدر بسیاری در لبنان وجود دارد و این درخت به عنوان نماد ملی این کشور محسوب میشود.

 

بهترین زمان برای سفر با تور لبنان چه موقع است؟

مرداد به عنوان گرم‌ترین ماه سال در کشور لبنان بوده و دی سردترین ماه است. در نتیجه بهترین زمان برای داشتن سفری خاطره‌انگیز و ایده‌آل، فصل بهار و پاییز خواهد بود. بارش باران در این فصل‌ها کمتر میشود و هوای لبنان برای گردشگری بسیار معتدل و عالی است. اگر تصمیم دارید در فصل زمستان با تور لبنان همراه شوید و به شهر بیروت بروید، باید بدانید که زمستان‌ها در لبنان چندان سرد نمیشود. فقط احتمال بارش باران‌های پراکنده وجود دارد و نیازی نیست لباس خیلی گرم با خود ببرید.

 

سفر با تور لبنان هوایی

با اتمام جنگ، سال‌هاست که گردشگران بسیاری راهی سفر به لبنان میشوند و این کشور در حال پیشرفت بیشتری در صنعت توریسم است. هر ساله ایرانیان بسیاری نیز به لبنان و علی الخصوص شهر بیروت سفر میکنند. پروازهای متعددی برای رفتن از ایران به مقصد لبنان وجود دارد. همچنین خوب است بدانید که پروازهای تهران – بیروت، علاوه بر اینکه از فرودگاه امام خمینی تهران حرکت میکنند، از سایر شهرهای کشورمان مانند اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و ... نیز انجام میشوند.

اگر به دنبال تهیه بلیط هواپیما لبنان با کمترین قیمت هستید، باید بلیط‌های آفری و یا چارتری را بخرید. فاصله‌ای در حدود 1463 کیلومتر از تهران تا بیروت وجود دارد. بنابراین مدت زمان پرواز از تهران به مقصد بیروت، 2 ساعت و 45 دقیقه خواهد بود. کشور لبنان دارای یک فرودگاه بین‌المللی با نام رفیق حریری است که در شهر بیروت واقع شده و پروازها در آن فرود میآیند. برای رزرو بلیط پرواز خود به مقصد لبنان، همین امروز با کارشناسان آژانس گردشگری آهوبال تماس بگیرید.

 

پرواز لبنان با چه ایرلاین‌هایی انجام می‌شود؟

برای سفر با تور بیروت لبنان ایرلاین‌های متنوعی وجود دارند که پروازهایی را ارائه میدهند. به طور کلی بهترین پروازها برای تور لبنان که می‌توانید بلیط آن را از طریق آژانس گردشگری مورد نظرتان تهیه کنید عبارتند از: پروازهای مستقیم هواپیمایی ماهان (Mahan Air Airlines)، قطری (Qatar Airways)، ایر عربیا (Air Arabia)، ترکیش (Turkish airlines) ، امارات (Emirates)، ایرفلوت (Aeroflot)، هواپیمایی ایران ایر (Iran Air Airlines)، لوفتهانزا (Lufthansa Airlines).

 

جاذبه‌های توریستی و تفریحی لبنان کدامند؟

لبنان شهرهای توریستی بسیاری از جمله بیروت، طرابلس، صیدا، زحله، صور و … را دارد که همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشانند. هر کدام از این شهرها جاذبه‌های دیدنی منحصر به فردی دارند که در سفر با تور لبنان می‌توانید آن‌ها را ببینید. صنعت گردشگری در کشور لبنان بسیار پیشرفت کرده و امروزه به عنوان اصلی‌ترین منبع اقتصادی این کشور به شمار می‌رود. جاذبه‌های تفریحی لبنان نیز شامل شنا کردن در آب‌های شیرین و سایر تفریحات ساحلی است که عمدتا در فصل تابستان برای مسافران تور لبنان قابل انجام خواهند بود. در زیر برخی از اماکن دیدنی کشور لبنان را معرفی کردهایم که عبارتند از:

 

  • شهر بیبلوس

یکی از شهرهای پرطرفدار لبنان که می‌توانید در سفر خود ببینید، شهر بیبلوس است. این شهر مناطق دیدنی و باستانی بسیاری دارد و جزو قدیمی‌ترین شهرهای دنیا به شمار میرود. در بیبلوس رستوران‌ها و بنادر زیبایی وجود دارد که باعث جذب گردشگران میشود. بنابراین اگر با تور لبنان همراه شدید، حتماً در رستوران‌های معروف این شهر مانند باب المینا، یک وعده غذایی عالی را امتحان کنید.

 

  • شهر صیدون

یکی دیگر از مناطق دیدنی لبنان، شهر تاریخی و زیبای صیدون یا صیدا است. در تور لبنان می‌توانید به شهر صیدون بروید و از خیابان باستانی فنقی‌ها دیدن کنید. در این شهر میتوانید به بازدید از بازارها و خیابان‌های تاریخی، مساجد باستانی، قلعه‌های زیبا و موزه‌های صابون بپردازید. صابون‌های حاوی روغن زیتون یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های شهر صیدون هستند که میتوانید آن‌ها را از بازار تهیه کنید.

 

  • غار جعیتا

غار جعیتا منطقه‌ای توریستی در تور لبنان است که بازدید کنندگان بسیاری دارد. این غار تا شهر بیروت 20 کیلومتر فاصله دارد. همچنین یک باغ وحش در اطراف این غار وجود دارد . بنابراین مسافران میتوانند هم از غار جعیتا و هم از باغ وحش نزدیک آن دیدن کرده و لحظات خوشی را تجربه کنند. اتومبیل‌های مینی کابلی وجود دارند که تا دهانه غار حرکت میکنند و به راحتی گردشگران را به ورودی آن می‌رسانند. در غار جعیتا بزرگ‌ترین سنگ استالاگتیت جهان و همچنین رودخانه‌ای قرار دارد که می‌توانید با قایق از آن عبور کنید و به غارهای دیگر برسید.

 

  • کاخ بیتالدین

یکی از شاهکارهای معماری قرن نوزدهم ار میتوانید در بنای کاخ بیتالدین مشاهده کنید. در اطراف شهر بیروت این کاخ ساخته شده و روستای دیر القمر نیز در اطراف این کاخ است که میتوانید برای گشت و گذار به آن بروید. در کاخ بیت‌الدین چندین موزه قرار دارد که شامل: موزه‌های سلاح‌های سلطنتی، موزه‌های موزاییک دوره بیزانس و موزه‌های طلا و جواهرات میشود.

 

  • درختان سرو

درخت سرو سمبل‌ ملی کشور لبنان است و نمادی از غرور شناخته میشود. جنگلی از درختان سرو در کوهستان‌های بچار لبنان وجود دارد. این جنگل که با عنوان سرزمین خداوند شهرت یافته، در میراث جهانی فهرست یونسکو ثبت شده است. در تور لبنان میتوانید به جنگل درختان سرو لبنانی بروید و از پیاده روی در آن لذت ببرید.

 

  • روستای فارایا

یکی از روستاهای لبنان فارایا است که تفرجگاهی به نام مزار درست، در بالای آن واقع شده است. این روستا حدود 2500 متری از دریاست و در آن پیست اسکی، هتل‌های لوکس و امکانات جذابی برای مسافران وجود دارد.

 

  • روستای دیر القمر

اگر میخواهید روزهای خاطره انگیزی را در لبنان داشته باشید، حتما سری به روستای دیر القمر بزنید. این روستا یکی از مناطق دیدنی لبنان محسوب میشود و دارای صومعه‌ای برای آرامش ماه است. جالب است بدانید که در فهرست میراث جهانی یونسکو، نام روستای دیر القمر ثبت شده است.

 

اطلاعات مهم درباره لبنان

  • زبان رسمی زبان رسمی: عربی
  • واحد پول: لیره لبنان (LBP)
  • طول پرواز: حدوداً 2 ساعت
  • ویزا: دارد
  • مذهب مذهب: اکثراً شیعه
  • اختلاف ساعت اختلاف ساعت لبنان با ایران : 1:30-
  • پیش شماره تلفن: 961+
  • شماره تماس با اورژانس: 140
  • شماره تماس با آتش‌نشانی: 175
  • پلیس گردشگری پلیس گردشگری: 112

 

بهترین هتل‌های لبنان برای اقامت کدامند؟

یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید در رزرو تور مسافرتی به آن دقت کنید، هتل محل اقامت‌تان است. مطمئنا دوست دارید برای اقامت خود در کشور لبنان، هتلی عالی با امکانات لوکس و فوق‌العاده را داشته باشید. باید بگوییم که کشور لبنان سرزمینی کهن با آثار باستانی و متفاوت است ولی در عین حال، به عنوان پیشرفته‌ترین قطب صنعت مد در خاورمیانه شناخته می‌شود زیرا با ترکیب کردن بناهای تاریخی توانسته اماکن گردشگری ایده‌آلی را به وجود بیاورد. هتل‌های بیروت نیز از تکنولوژی‌های جدید بهره گرفته‌اند و برای پذیرایی از مسافران اقصی نقاط جهان، امکانات ویژه‌ای دارند. در زیر برخی از بهترین هتل‌های لبنان را به شما معرفی می‌کنیم:

  • هتل لگرای (Le Gray)
  • هتل شافی (Saifi Suites)
  • هتل هیلتون (Hotel Hilton)
  • هتل آلبرگو (Albergo Hotel)
  • هتل فنیسیا (Phoenicia Hotel)
  • هتل آکروپلیس (Acropolis Hotel)
  • هتل استی بریج سوئیت (Staybridge Suites)

منبع : تور لبنان

تور قطر

۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 

تور قطر

قطر کشور کوچکی در جنوب غربی آسیاست که پایتخت آن شهر «دوحه» است. ایرانیان بسیاری از طریق زمینی و هوایی به این کشور عربی زیبا سفر میکنند. جالب است بدانید که قطر یک کشور ثروتمند است و در سال‌های اخیر، صنعت توریسم و گردشگری آن، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. آب و هوای قطر گرم و خشک است و زمستان‌های پربارانی دارد. گاهی این بارش‌ها به شکل سیل آسا هستند و تا چندین روز ادامه دارند. از طرفی تابستان‌های قطر گرم و شرجی است و کمتر کسی این فصل را برای سفر انتخاب میکند. بنابراین بهترین زمان برای سفر به قطر، از اواسط پاییز تا اواخر زمستان است.

شما به راحتی میتوانید ظرف مدت 1 ساعت و 40 دقیقه با پرواز از تهران به دوحه بروید. زیرا بین شهر تهران تا دوحه قطر چیزی حدود 1156 کیلومتر فاصله است. اگر قصد دارید از تور هوایی قطر برای سفر به این کشور توریستی جذاب استفاده کنید، میتوانید از پروازهای شرکت هواپیمایی قطر ایرویز استفاده نمایید. زیرا این شرکت روزانه چند پرواز مستقیم از تهران به مقصد دوحه قطر را انجام میدهد.

در سفر با تور قطر میتوانید از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این کشور، مانند موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی، بازار سوق واقف (Souq Waqif)، کورنیش دوحه، قلعه الزباره، موزه هنرهای اسلامی، مروارید قطر، روستای فرهنگی کاتارا، مراکز خرید و... دیدن کنید. برای اطلاع از قیمت تور قطر و رزرو انواع تورهای ترکیبی این کشور میتوانید همین امروز با آژانس گردشگری آهو بال تماس بگیرید.

 

مسافران ایرانی چه شرایطی برای اخذ ویزای توریستی قطر دارند؟

شهروندان ایرانی که تمایل دارند به قطر سفر کنند، باید برای سفر به این کشور ویزای ترانزیت فرودگاهی را در بدو ورود به خاک قطر دریافت کنند. شما میتوانید تمامی مراحل اخذ ویزای خود را به آژانس مسافرتی .... بسپارید. لازم به ذکر است که این ویزا برای متقاضیان به صورت آنلاین صادر می‌شود و باید هزینه آن را با مسترکارت یا ویزاکارت پرداخت کنند. ویزای توریستی قطر ۳۰ روز اعتبار دارد و هزینه آن ۱۰۰ ریال قطری است. در سفر با تور مسافرتی قطر باید مدارکی همچون گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه، بلیط پرواز رفت و برگشت، تأییدیه رزرو هتل در قطر و عکس ۳*۴ (برای ویزای الکترونیکی) را همراه با فاکتور پرداخت هزینه ویزا ارائه دهید.

 

جاذبه‌های گردشگری قطر کدامند؟

در کشور قطر جاذبه‌های دیدنی بسیاری وجود دارد که میتوان از جمله آن‌ها به موارد زیر اشاره کرد:

  • برج اسپایر
  • خور العدید
  • ویلاجیو مال
  • موزه ملی قطر
  • کورنیش دوحه
  • بازار سوق واقف
  • موزه هنرهای اسلامی
  • جنگل ساحلی الت*******ه
  • روستای فرهنگی کاتارا
  • جزیره مصنوعی مروارید قطر
  • موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی
  • و ...

 

تور قطر هوایی یا زمینی، کدام یک بهتر است؟

مطمئنا یکی از رایج‌ترین و بهترین راه‌ها برای سفر به قطر، استفاده از تور هوایی است. تور هوایی قطر از فرودگاه بین‌‌المللی امام خمینی تهران با پرواز قطر به فرودگاه حمد دوحه انجام میشود. تور هوایی قطر، گران‌تر از تور زمینی قطر است و حدود ۲ ساعت طول میکشد. اما شما در تور زمینی قطر باید بیشتر در مسیر باشید و این ممکن است خسته کننده به نظر برسد. نرخ بلیط پرواز قطر بسته به روزهای مختلف هفته و یا ساعت پرواز، متفاوت است. ایرلاین‌هایی که تور هوایی قطر را برگزار میکنند عبارتند از:

  • هواپیمایی قطر ایرویز
  • هواپیمایی ایران ایر

تور قطر زمینی نیز جذابیت‌های خاص خودش را دارد. تورهای گردشگری زمینی قطر با اتوبوس و قطار انجام میشوند. از طرفی قطر با ایران مرز آبی دارد. بنابراین باید ابتدا با اتوبوس و قطار خودتان را به یکی از شهرهای جنوب برسانید و سپس با استفاده از کشتی به مرزهای قطر بروید. اما عمدتا آژانس‌های گردشگری تور قطر را به صورت هوایی برگزار میکنند تا مسافران راحتی بیشتری داشته باشند و سریع‌تر به مقصد برسند.

 

قیمت تور قطر چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت‌های مختلفی برای تور قطر در نظر گرفته میشود زیرا عوامل بسیاری هستند که بر نرخ تور قطر تاثیرگذارند. به عنوان مثال سفر در فصل‌های خنک سال که آب و هوا در قطر مناسب‌تر است، بسیار کم هزینه‌تر بوده و مقرون به صرفه است. از طرفی فاکتورهای متعددی همچون خدماتی که تور شما ارائه میدهد، مدت اقامت، نوع هتلی که رزرو می‌کنید و همچنین کلاس پروازی انتخابی‌تان، قیمت‌ها را تعیین میکند.

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت تور قطر، این است که شما یک تور ترکیبی را انتخاب کنید. تورهای ترکیبی قطر به دلیل اینکه مقاصد بیشتری را برای تفریح و گردشگری در اختیار مسافران میگذارند و آن‌ها را به بازدید از چند شهر میبرند، پر هزینه‌تر میباشند. برخی هتل‌ها دارای ستاره‌های بیشتر و امکانات ویژه‌ای هستند. به همین خاطر نرخ آن‌ها نیز بیشتر است. خدمات تور مسافرتی نیز ممکن است شامل ترانسفر فرودگاهی، تور لیدر فارسی زبان، وعده‌های غذایی (صبحانه، ناهار و شام) و گشت شهری باشد که مسلما این موارد مشمول پرداخت هزینه بیشتر هستند. نوع ایرلاین (خارجی یا ایرانی) و کلاس پرواز نیز تا حد بسیاری بر روی قیمت تور قطر تاثیرگذار است.

شما برای اطلاع از نرخ به روز تورهای قطر میتوانید همین امروز با آژانس گردشگری آهو بال تماس بگیرید و برای انتخاب مناسب‌ترین پکیج‌ها از آن‌‌ها راهنمایی بگیرید.

 

تور قطر ارزان و لحظه آخری

شما می‌توانید در تور ارزان قیمت قطر که عمدتا به عنوان تور لحظه آخری قطر یا آفر تور قطر ارائه میشود، هزینه‌ کمتری را پرداخت کنید و یک سفر مقرون به صرفه داشته باشید. البته تور لحظه آخری شامل تمامی امکانات همچون: بیمه مسافرتی، گشت شهری و ... نیز میباشد و تنها به دلیل اینکه تور بسته نشده و تعداد مسافران به حد نصاب نمیرسد، ارائه میشود. جالب است بدانید که در بسیاری از تورهای ارزان قیمت قطر، شما به ترانسفر فرودگاهی و لیدر فارسی زبان دسترسی دارید و میتوانید جاذبه‌های گردشگری این کشور را با راهنمایی تور لیدر خود ببینید.

 

بهترین زمان برای خریدن تور قطر چه موقع است؟

برای سفر با تور قطر، بهترین زمان فصل‌های پاییز و زمستان است. زیرا هوای قطر در فصل تابستان بسیار گرم و شرجی است. البته برخی از افراد تور نورزی قطر را انتخاب میکنند و در فصل بهار عازم سفر به سوی این مقصد توریستی می‌شوند. شما میتوانید با توجه به هدف خود از سفر، فصل مورد نظرتان را برای رزرو تور قطر انتخاب کنید.

 

اطلاعات مهم درباره تور قطر

قطر کشوری در حاشیه خلیج فارس است که دارای سواحل باشکوه، صحراهای شنی، و مکان‌های توریستی منحصر به فرد میباشد. ذخایر نفتی قطر بسیار زیاد است و به اقتصاد این کشور کمک میکند. اما در صنعت توریسم نیز این کشور موفق بوده و توانسته گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند. آسمان‌خراش‌های زیبا، مراکز خرید شیک و هتل‌های لوکس متعددی در قطر هستند. در حال حاضر این کشور میزان جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ است و بدین ترتیب توانسته در عرصه جهانی مطرح شود.

اختلاف زمانی بین ایران و قطر - 1:10 است. مردم قطر اغلب سُنی هستند و زبان رسمی که با آن صحبت میکنند، عربی است. ارز رایج در این کشور نیز ریال قطر است و شما در سفر با تور قطر باید پول‌های خود را از دلار به این واحد پولی تبدیل کنید.

منبع : تور قطر